Slow food

Print Friendly, PDF & Email

slow foodEl concepte de slow-food va ser promogut per una associació, fundada el 1989, que volia contraposar-se al fast-food. L’objectiu és impedir la desaparició de les tradicions gastronòmiques locals i combatre la manca d’interès general per la nutrició, pels orígens, els sabors i les conseqüències de les nostres eleccions alimentàries. Associat, hi ha el concepte Km 0.

Productes de Km 0 i de slow-food, se’n poden trobar a botigues que duen el distintiu, o bé que exposen l’origen dels seus productes; i també a la xarxa de restaurants associada. Els comerços compren directament al productor i tenen també programes de separació acurada de residus i, en general, un tractament sostenible dels seus quefers.

Aquests moviments comporten una certa contradicció en l’enfrontament entre “local” i la voluntat d’“internacionalització” d’aquells productes, com ara les taronges de València o les patates mallorquines. Així doncs, cal posar seny per trobar l’equilibri entre la cura de la producció pròpia , el medi ambient i l’exportació, apel·lant el valor de la diferència, la qualitat i la competència.

Text: Cristina Junyent